Het dossier moet bestaan uit volgende onderdelen:
- Voorstelling van het project of samenwerking.
- Voorstelling van betrokken partners.
- Vorm van samenwerking moet voldoen aan regels van co-creatie. Co-creatie is een vorm van samenwerking, waarbij alle deelnemers invloed hebben op het proces en het resultaat van dit proces, zoals een plan, advies of product. Kenmerken van co-creatie zijn dialoog, 'common ground', enthousiasme, daadkracht en focus op resultaat.
- De probleemstelling en geformuleerde objectieven
- Het doorlopen proces moet beschreven worden in termen van teamsamenstelling, kennisuitwisseling, resultaten opbouw, netwerkdeling, werkverdeling en methodologie
- Een projectplanning en timing van de opgeleverde resultaten
- Resultaten kunnen aangetoond worden. Bij de startup en groeibedrijf vertaalt dit zich in bv. omzetgroei, tewerkstelling, nieuwe markten, innovatief businessmodel en processen, betere klantentevredenheid, technologie en knowhow
- Bij grote organisaties kan dit gaan over bv. nieuwe markten, productontwikkeling, technologie en knowhow, innovatief business model, procesoptimalisatie en kostenefficiëntie.
Evaluatiecriteria:
Het ingediende dossier moet aantonen in hoeverre een antwoord werd geboden aan een concrete probleemstelling en/of een verandering werd gerealiseerd op vlak van digitalisatie, dynamische arbeidsmarkt, duurzaamheid of inspelen op geopolitieke trends.
Het indienen gebeurt door beide partners.
Het project wordt geëvalueerd op basis van:
- innovatiegehalte
- intensiteit van samenwerking
- toekomstig potentieel
- duurzaamheid van de resultaten
- meetbare resultaten qua omzetgroei, tewerkstelling, klanttevredenheid …
- onderscheidend vermogen
- complexiteit en/of moeilijkheidsgraad van de co-creatie
- nieuwe partnerships
- opgezette projectsturing, rapportering en KPI’s